corporate strategy workshops

You are an extremely good listener, which enabled us to work openly and freely. At the same time you gave us a clearly structured focus, which ensured that we produced some real outcomes! Let’s have it more often!  client feedback

For important project-related or internal organisational strategy meetings, it can be very helpful if facilitation moderation is handled by an external person. Company owners, business partners and chief executive officers have more than enough to do with assessing strategic decisions that may need to be taken. In addition, a creative and challenging setting, as well as feedback from an outsider, can re-energise internal meetings and provide vital stimulus for the company’s development.
Strategy workshops can be used, e.g. for annual evaluation, annual planning, corporate development, process improvement, vision development, clarification of business profiles, conflict resolution, business plan development, milestone planning, leadership development guidelines, exchange between partners, sectors or branches, to create a new concept or to develop new products.

strategie workshops

Weil Sie ein besonders guter Zuhörer sind, konnten wir sehr frei agieren. Gleichzeitig aber machten Sie uns klar strukturierte Zielvorgaben, so dass wir zu echten Ergebnissen gekommen sind. Das hätte ich gerne öfter!  Kundenfeedback

Für wichtige projektbezogene oder organisationsinterne Strategiemeetings kann es sehr hilfreich sein, wenn das methodische Vorgehen und die Moderation an einen Externen vergeben werden und man sich darum nicht kümmern muss. Firmeneigner, Partner und Leitungskräfte haben mit den Inhalten und strategischen Entscheidungen genug zu tun! Zudem kann ein kreativ-herausforderndes Setting und das Feedback eines Außenstehenden wichtige Impulse für die Firmen-Entwicklung und -Erneuerung bei internen Klausuren liefern.
Strategie-Workshops können eingesetzt werden z. B. zur Jahresauswertung, Jahresplanung, Firmenentwicklung, Prozessverbesserung, Visionsentwicklung, Profilklärung, Business-Plan-Entwicklung, Meilensteinplanung, Entwicklung von Führungsleitlinien, Austausch zwischen Partnern, Bereichen, Standorten, zur Entwicklung neuer Themen oder Produkte.