coaching skills for managers – with conversations to success

It depends on you whether or not your team members‘ enthusiasm and ability to develop come to fruition. That’s the difference between good managers and mediocre ones!

Let’s think from the end: as a manager today, you need the ability to leverage the potential of each individual employee. What do you need to do this? Firstly, the ability to use good questions to encourage your team members to think reflectively. And secondly, the ability to calmly reflect on your own actions.

“Follow effective action with quiet reflection. From the quiet reflection will come even more effective action.” Peter Drucker calls on managers to be more calm instead of more active. Is this in keeping with the times in the incredibly fast-paced world we live in? My answer to this is yes. Managers need islands of calm. And more.

This is where the whole range of coaching skills for managers comes into play. They form the solid basis for targeted discussions that make potential visible and tangible and can bring it to fruition.

description of the development program

Our coaching skills for managers training program provides you as a manager with the crucial coaching techniques to redesign 1:1 employee conversations. Strengthen your leadership skills and experience how coaching conversations open doors – to new ideas, more motivation and better collaboration.

duration

2 days

target group

The training is aimed at managers, team leaders, lateral leaders and project managers who want to develop their communication and coaching skills – both in regular appraisal interviews and in complex discussion situations. Ideal for anyone who wants to sustainably support employees and colleagues on an equal footing and actively strengthen their motivation, initiative and commitment. Max. 12 participants.

results

You learn …

  • how to strengthen your counterpart’s personal responsibility and focus on solutions
  • how to master difficult conversational situations with confidence
  • how you can get the best out of yourself and your employees with proven techniques and practical methods
contents

• Meaningful contexts, sustainable benefits of coaching conversations
• The role of the manager as a coach – in interaction with other roles
• Empowering employees, sharing responsibility sensibly
• Conducting a solution-oriented conversation: The problem is not the goal
• Using questions that make you think
• Bringing about decisions
• Supporting the implementation of solutions in a meaningful way
• Building a coaching habit as a manager: Less (action) is more (impact)

For further information please contact us directly.

coaching-skills für führungskräfte – mit gesprächen zum erfolg

Es kommt auf Dich an, ob die Leistungsfreude und Entwicklungsfähigkeit deiner Teammitglieder zum Tragen kommen oder nicht. Darin unterscheiden sich gute Führungskräfte von mittelmäßigen!

Lass uns vom Ende her denken: Du als Führungskraft brauchst heute die Fähigkeit, das Potential jedes einzelnen Mitarbeitenden zu heben. Was brauchst du dazu? Erstens die Fähigkeit, mit guten Fragen deine Team-Mitglieder zum reflektierenden Denken anzuregen. Und zweitens die Fähigkeit, aus der Ruhe heraus deine eigenen Handlungen zu reflektieren.

„Lass auf wirksames Handeln ruhiges Nachdenken folgen. Aus der ruhigen Reflexion wird ein noch stärkeres Handeln folgen.“ So fordert Peter Drucker Führungskräfte zu mehr Ruhe statt zu mehr Aktion auf. Ist das zeitgemäß in der unglaublich schnell getakteten Welt, in der wir leben? Meine Antwort darauf ist: Ja. Führungskräfte brauchen Ruhe-Inseln. Und mehr.

Hier kommt die ganze Palette von Coaching-Skills für Führungskräfte ins Spiel. Sie bilden die solide Basis für gezielte Gespräche, die Potenziale sichtbar und erlebbar machen und sie zu ihrer Wirkung bringen können.

beschreibung des programms

Unser Training Coaching Skills für Führungskräfte vermittelt dir als Führungskraft die entscheidenden Coaching-Techniken, um 1:1-Mitarbeitergespräche neu zu gestalten. Stärke deine Führungsqualität und erlebe, wie Coaching-Gespräche Türen öffnen – zu neuen Ideen, mehr Motivation und besserer Zusammenarbeit.

dauer

2 Tage

zielgruppe

Das Training richtet sich an Führungskräfte, Teamleiter, lateral Führende und Projektverantwortliche, die ihre Kommunikations- und Coachingfähigkeiten ausbauen möchten – sowohl in regulären Mitarbeitergesprächen als auch in komplexen Gesprächssituationen. Ideal für alle, die Mitarbeitende und Kollegen auf Augenhöhe nachhaltig fördern und deren Motivation, Eigeninitiative und Leistungsbereitschaft aktiv stärken wollen. Max. 12 Teilnehmende.

Ergebnisse

Du lernst …

  • wie du Eigenverantwortung deines Gegenübers stärken und den Fokus auf Lösungen lenken kannst
  • wie du schwierige Gesprächssituationen souverän meistern kannst
  • wie du mit bewährten Techniken und praxisnahen Methoden das Beste aus dir und deinen Mitarbeitenden herausholst
inhalte

• Sinnvolle Kontexte, nachhaltiger Nutzen von Coaching-Gesprächen
• Die Rolle der Führungskraft als Coach – im Zusammenspiel mit anderen Rollen
• Mitarbeiter empowern, Verantwortung sinnvoll teilen
• Ein Gespräch lösungsorientiert führen: Das Problem ist nicht das Ziel
• Fragen nutzen, die zum Denken verleiten
• Entscheidungen herbeiführen
• Lösungen sinnvoll in die Umsetzung begleiten
• Als Führungskraft eine Coaching-Habit aufbauen: Weniger (Aktion) ist mehr (Wirkung)

Für weitere Informationen kontaktieren Sie uns bitte direkt.