having influence without power
As your superior it would be easy to tell you what to do, but … Participant
Many managers within organisations face a problem: they have to influence colleagues in other units or departments and sometimes even have to over-rule them. But they may not be their superiors in the hierarchy of a company. In other words, they need to know how to negotiate effectively and successfully with experts and colleagues on a level playing field, finding “the best” solution for all. That is the focus of this learning program.
To be assertive and convincing you need to be flexible in thinking, feeling and doing. As a manager, the more self-confidence you have, combined with an ability to reflect on your actions, the more flexible you will become.
This learning program provides you with some fundamental tools on how to lead people. These will be combined with a lot of practical exercises about communicating on a level playing field, so that clients, colleagues and superiors will accept your having influence on them.
Blended Learning Program, 3 day workshop, 3 month duration
einfluss nehmen ohne macht
Als Vorgesetzter wüsste ich schon, welche Ansagen zu machen sind, aber so …? Ein Teilnehmer
Viele Noch-Nicht-Führungskräfte stehen heute vor einem Problem: Sie haben die Aufgabe, Kollegen aus anderen Abteilungen zu beeinflussen, sich zum Teil auch gegen sie durchzusetzen. Sie haben jedoch nicht die hierarchische Macht, das einfach zu tun. Die Idee dahinter: Vertreter unterschiedlicher Rollen im Unternehmen mit unterschiedlichem Fokus sind gezwungen, die beste Lösung auszuhandeln, in der alle Belange zum Tragen kommen. Nur, wie geht das und wie geht das effektiv?
Überzeugungskraft und Durchsetzungsvermögen brauchen Flexibilität im Denken, Fühlen und Handeln. Um flexibel zu werden, brauchen Führungskräfte einen stabilen Selbstwert und die Fähigkeit, ihr eigenes Tun und Denken regelmäßig zu reflektieren. Und einen Koffer an Handwerkszeug, um andere Menschen zu verstehen und zu leiten. Und schließlich viel Übung darin, Kommunikation auf Augenhöhe zu betreiben, damit Kollegen, Kunden und Chefs sich führen lassen wollen.