entrepreneurial initiatives

Using the examples of seven alternative projects across Europe which sprung from individual initiatives, Andreas von Zadow examines the various motivations and concepts that were instrumental in helping seemingly utopian projects to be accepted. Are these “social entrepreneurs “ different tin any respect? What drives them? What is the secret of their success? Are we all capable of achieving similar things?

Andreas von Zadow, Eigeninitiative, Stuttgart: Urachhaus, 1998, 140 pages, fully illustrated. ISBN 3-8251-7168-X.

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eigeninitiative

Am Beispiel von sieben Alternativprojekten aus ganz Europa, die der Initiative Einzelner entsprungen sind, zeigt Andreas von Zadow die unterschiedlichen Beweggründe und die Konzepte, die zunächst utopisch anmutenden Vorhaben zum Durchbruch verholfen haben. Ist etwas anders an diesen “sozialen Unternehmern”? Was treibt sie an? Was ist das Geheimnis ihres Erfolges? Ist jeder von uns dazu in der Lage?

Andreas von Zadow, Eigeninitiative, Stuttgart: Urachhaus, 1998, 140 Seiten, reich illustriert. ISBN 3-8251-7168-X.

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